Titelnummeret er det bedste på tyske Eric Schaefers vellykkede nye jazzalbum, der nok rummer en genkendelig form for moderne, europæisk jazz, men også tydelige strejf af traditionel, japansk musik. Trommeslageren bestræber sig helt klart på at bygge bro mellem de to former for musik / de to kulturer, og hans mission lykkes i et iørefaldende flot spænd. Gentagne ophold i Japan, oplevelsen af zen og erfaringen med den asiatiske kunst og omgangsform har sat sig tydelige aftryk i hans musik, som – uanfægtet af, at den udfordrer vante lydbilleder – afspejler en respekt for begge brohoveder – det europæiske såvel som det japanske. Med sig i forløsningen af det vidtspændende materiale har han John Eckhardt på bas – foruden japanerne, Kazutoki Umezu på klarinet / basklarinet og Naoko Kikuchi på koto. Sidstnævnte instrument leder naturligt nok tankerne i retningen af den japanske musik, men kompositionerne i sig selv har også dét, der gør traditionen evident og levende. Musikken er formfuldendt, smuk, en særlig form for moderne kammerjazz med japanske aromaer.
**** / ACT Music / 50 min. / Også anmeldt i tidsskriftet CULTURES